MS (Marketing)

JIANG FAN (장범) (중국). 2023.02

기업의 사회적 책임(CSR지각이 소비자의 구매 의사에 미치는 영향

The Influence of Perceived Corporate Social Responsibility (CSR)  on Consumers' Purchasing Intention


GUOQINFANG (곽근방). 2023.02

기업 친환경 행동이 소비자 반응에 미치는 영향에 관한 연구

Impacts of Corporate Environmental Behaviors on Consumer Responses



TRAN THI THOA (베트남). 2022.02

베트남에서의 박항서 감독의 유명인 광고모델 속성이 한국 국가 이미지, 제품 이미지 그리고 감정적 몰입 및 행동적 몰입에 미치는 영향

Effects of Coach Park Hang-seo's Celebrity Endorser Characteristics on Korea's National Image, Product Image and Emotional and Behavioral Commitment -A Case in Vietnam-


JIN HUA (China). 2022.02

PPL 속성이 PPL 태도, 브랜드 이미지와 인지도, 구매의도에 미치는 영향: 중국인 시청자를 중심으로 The Influence of the Attributes of PPL on PPL Attitude, Brand Image, Brand Awareness, and Purchase Intention: Focusing on Chinese Audience