Research activities

[정기학술지 논문]


International Journal Publication


  • Ji-Hern Kim, Dongwon Min, and Eunkyung Lee (2024), Rethinking the elderly consumers' motivational shifts: The roles of time perception and goal orientation, International Journal of Advertising

  • Ji-Hern Kim, Sojung Ahn, and Eunkyung Lee (2023), Effect of power message on employee response and job recruitment in the hospitality industry, Journal of Hospitality & Tourism Research

  • Eunkyung Lee, Ji-Hern Kim*, Chang Seop Rhee (2021), Effect of Marketing Decisions on Brand Equity and Franchise Performance, Sustainability 

  • Ji-Hern Kim and Hyun-Chul Bae (2019), Effect of regulatory focus primed by a smartphone application on calling plan satisfaction, International Journal of Mobile Communications

  • Ji-Hern Kim (2018), Effect of brand popularity as an advertising cue on tourists' shopping behavior, Journal of Destination Marketing & Management

  • Ji-Hern Kim (2018), Effects of four self-congruity dimensions on the evaluation of newspaper brands as inconspicuous products, Industrial Engineering & Management Systems 

  • Ji-Hern Kim and Dongwon Min (2016), Consumers’ response to an advertisement using brand popularity in a foreign market, Japanese Psychological Research

  • Ji-Hern Kim and Dongwon Min (2016), Designing customer-oriented nonmonetary promotions in the tourism industry, Journal of Travel & Tourism Marketing

  • Ji-Hern Kim (2015), Self-congruity effects: A critical review and an integrative model, Japanese Psychological Research

  • Ji-Hern Kim and Dongwon Min (2014), The effects of brand popularity as an advertising cue on perceived quality in the context of Internet shopping, Japanese Psychological Research

  • Dongwon Min and Ji-Hern Kim* (2013), Is power powerful? : power, confidence, and goal pursuit, International Journal of Research in Marketing

  • Ji-Hern Kim and Yong J. Hyun (2013), The importance of social and ideal social dimensions in self-congruity research, Asian Journal of Social Psychology

  • Ji-Hern Kim and Yong J. Hyun (2011), A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector, Industrial Marketing Management


Korean Journal Publication


  • 김지헌, 민동원 (2024), 가상현실에서의 공포와 사랑이 경품선택에 미치는 영향, 산업연구
  • 공태경, 김지헌 (2022), 소비자의 기부선택 매커니즘에 관여도와 자아해석이 미치는 영향에 관한 연구, 산업연구
  • 김지헌, 안소정 (2020), Effect of customers' psychological power on service expectation and response to service failure in a restaurant context, 프랜차이즈경영연구
  • 김지헌, 공태경, 안소정 (2020), Effect of brand popularity in a foreign market on consumer behavior in a Franchise cosmetic retailers' online shop, 프랜차이즈경영연구
  • 김지헌, 이형일 (2019), 금융산업에서 브랜드인지도와 브랜드이미지의 선행변수와 결과변수에 관한 연구, 산업연구
  • 김지헌, 왕리리 (2018), 브랜드인기도가 관광객의 기념품 구매의도에 미치는 영향: 상황적 관여도와 적대감의 조절효과, 산업연구
  • 김지헌 (2017), 계약형 서비스의 고객유지 관리를 위한 가입자 수 추정모델 연구, 산업연구
  • 김지헌 (2016), 서비스 실패 시 종업원 및 소비자 태도의 통합적 관리 전략에 관한 연구, 산업연구
  • 김지헌, 민동원 (2014), 제품유형과 쇼핑동기가 경품 선택에 미치는 효과, 광고학연구
  • 김지헌, 한계숙, O. Bolortuul (2013), 몽골 여성소비자의 한국 화장품에 대한 브랜드 충성도 분석: 소비자-브랜드 관계 관점의 질적 연구, 상품학연구
  • 김지헌, 이척함 (2013), 중국소비자의 K-POP 그룹에 대한 브랜드 충성도 분석: 소비자-브랜드 관계 관점의 정성적 연구, 고객만족경영연구
  • 강현모, 김지헌 (2013), 소셜커머스 이용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구, 경영과학회지
  • 김지헌, 민동원 (2012), 인터넷 쇼핑몰의 광고단서로 사용되는 제품 브랜드의 인기도가 품질인식과 구매의도에 미치는 영향, 소비문화연구
  • 민동원, 김지헌* (2012), 심리적 파워가 브랜드 확장제품의 스테레오타이핑에 미치는 영향, 광고학연구
  • 김지헌, 강현모, Munk (2012), 인터넷쇼핑 상황에서 보상프로그램이 브랜드충성도에 미치는 영향에 관한 연구, Asia Marketing Journal
  • 강현모, 김지헌* (2011), A Model Integrating Ambiguity and Time Preferences, 산업경제연구 
  • 김지헌, 강현모 (2011), 가입형 서비스 상품에 대한 전환비용, 고객만족도가 브랜드애호도에 미치는 영향, 고객만족경영연구
  • 김지헌 (2011), 마케팅활동, 브랜드자산, 브랜드성과 간의 관계에 관한 연구: 서비스업을 중심으로, 산업경제연구
  • 민동원, 김지헌* (2010), 기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향, 광고학연구
  • 김지헌, 민동원 (2010), 브랜드 개성의 선행변수와 결과변수에 관한 연구: 브랜드가 노출되지 않는 서비스 상품을 중심으로, 상품학연구
  • 김지헌, 민동원 (2009), 공동소비 브랜드를 중심으로 하는 '브랜드개성-자아일치성-브랜드자산'모형에 관한 연구, 고객만족경영연구



[저서-단행본]


  • 김지헌, 박승오 (2025), 이름보다 브랜딩, 플랜비디자인
  • 김지헌 (2023), 브랜드심리학자, 메타버스를 생각하다, 갈매나무
  • 김지헌 (2021), 마케팅브레인, 갈매나무
  • 김지헌, 김상률 (2020), 브랜드여행, kmac
  • 김지헌 (2019), 디스이즈브랜딩: 브랜드심리학자의 강의록, 턴어라운드