연구활동 Research activities

논문
  • [국외]
  • Weathering Effects on Concrete Objects Based on 3D Scanned Examples and Geometric Features, Sensors 23 (2023)
  • A Practical method of optimizing rotational joints for pose estimation of the scanned surface, SYMMETRY-BASEL (2021)
  • Makeup Interpolation Based on Color and Shape Parametrization, SYMMETRY-BASEL 11 (2019)
  • Deep context-aware descreening and rescreening of halftone images, Acm Transactions On Graphics 37 (2018)
  • Personalized Interactive e-Learning System Using Expanded SCORM, Applied Mathematics & Information Sciences 8 (2014)
  • The saliency of anomalies in animated human characters, ACM Transactions on Applied Perception 7-4 (2010)
  • A Data-driven Segmentation for the Shoulder Complex, Computer Graphics Forum 29-2 (2010)
  • Data-driven Modeling of Skin and Muscle Deformation, ACM Transactions on Graphics 27-3 (2008)
  • Two-Character Motion Analysis and Synthesis, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics 14-3 (2008)

  •  
  • [국내]
  • 보행 동작 생성을 위한 모션 매칭의 효과적인 특징 벡터 설정에 관한 연구, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 29 (2023)
  • 통계적 신체 외형 데이터베이스를 활용한 실루엣으로부터의 3차원 인체 외형 예측, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 29 (2023)
  • 이미지 지역 통계를 이용한 모바일 기기로 촬영한 문서에서의 그림자 제거, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 24 (2018)
  • 동기화된 동작 데이터베이스를 활용한 Kinect 포착 동작의 보정 기술, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 23 (2017)
  • Template-Based Reconstruction of Surface Mesh Animation from Point Cloud Animation, Etri Journal 36 (2014)
  • 동작 및 표정 동시 포착을 위한 데이터 기반 표정 복원에 관한 연구, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 18 (2012)
  • 표정과 동작 데이터의 자동 동기화 기술, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지 18 (2012)
  • 광학식 동작 포착 장비를 이용한 노이즈에 강건한 얼굴 애니메이션 제작, 한국게임학회 논문지 10-5 (2010)
특허
  • [국내]
  • 머신 러닝 기반 디블러 엔진, 2019-10 (출원)
  • 얼굴 표정 데이터 복원 방법 및 장치, 2013-11 (등록)
  • 동작 데이터의 동기화 방법 및 장치, 2013-03 (등록)
  • 얼굴 표정 데이터 복원 방법 및 장치, 2012-05 (출원)
  • 동작 데이터의 동기화 방법 및 장치, 2011-06 (출원)
  • 광학식 동작 포착 방식을 이용한 얼굴 애니메니션 제작 방법, 2010-12 (출원)
  • 사용자와의 대화형 인터페이스를 통한 만화를 움직이는 애니메이션으로 만들어 주는 시스템 및 기술, 2009-11 (출원)
학술발표
  • 과학(박물)관에서 IT 기술 활용, 2010년도 한국멀티미디어학회 추계학술발표대회, 2010-11
  • 문화콘텐츠 기반 테마파크 하이테크 발전방안 연구, 2010년도 한국멀티미디어학회 추계학술발표대회, 2010-11
  • A Study on contents Manyfacturing System for Massive Contents Production, MITA2010, 2010-08
  • 4D Anthropometry: Measurement and Modeling of Whole Body Surface Deformation for Sports Garment Design, AHFE 2010 - 3rd International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, 2010-06
  • 대량의 콘텐츠 자동 공정을 위한 콘텐츠 개발 시스템에 대한 연구, 2010 멀티미디어학회 춘계 학술발표대회, 2010-05